Allegis
1. Component
(1) Partners
- Recruit and prepare partners
(2) Marketing
- Motivate partners to sell your products
(3) Sales
- Enable your partners to close more business
(4) Service
- Enable your partners to close more business
(5) Intelligence
- Gain channel insight
(6) Network
- Evolve your channel
2. Solution Package
(1) Channel Partner
① Recruit and prepare partners
② Motivate partners and enable them to close business more effectively
③ Enable partner self-service
(2) Sales Partner
① Collaborate with your partners
② Educate your partners and optimize your channel marketing programs
③ Gain channel insight
(3) Market Partner
① Enable partners to collaborate with other partners
② Enable partners to offer full solutions around your products
③ Provide your customers with a fast, easy way to obtain a complete solution
3. Business Utilities
(1) Profiling
① Profiling은 파트너와 기업 시스템의 풍부한 자료를 수집
② 프로필 정보는 각 파트너와 특권에 목표에 적당한 내용을 주기 위해서 중요
③ 파트너 타입에 의하면 프로필을 자동적으로 적응시키는 동적인 프로필 제공
(2) Collaboration
① 파트너와 기업의 직접적인 판매진 사이의 협력을 가능하게 함.
② 파트너와 판매팀 직원은 어느쪽에 의한 판매 시작이든 함께 협업 가능
③ 비즈니스상 협업을 위해서 파트너는 또한 다른 파트너를 검색할 수 있고,그들 자신의 파트너 네트워크를 이룰 수 있음
(3) Workflow
① Workflow 와 Activity Management는 System을 자동화하기 위한 구조로 구현하기 위해 제공
② Workflow는 시스템 내에서 새 파트너 등록, 사업기회 선별, 자금 조달과 적정 파트너 요청 등의 프로세스를 이끄는 비즈니스 논리를 제공
③ Workflow의 정의된 규칙과 제약은 기업과 파트너 양쪽의 승인과 상호작용을 유지시킴
(4) Reporting
① OLAP reporting 과 분석 도구로써 채널의 성능에 대한 가치 있는 통찰을 얻음
② 같은 프로젝트, 다른 파트너의 상대적인 판매능력 또는 획기적인 마케팅의 성공 비결 같은 중요한 측정 기준 등의 분석 가능
③ 특별한 분석(Transaction data의 가장 하위 세부)을 drill-down을 사용하여 수많은 비즈니스 치수를 조사하는 것이 가능
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