이것을 당신 회사의 as시스템을 구축할 수 있는 좋은 기회라고 생각하고, 마무리를 잘해주기 바란다.
여러번 말했지만,,, 당신이 판매한 이 전기스쿠터는 침대위에서 가지고 노는 플라스틱 장난감이 아니라, 도로를 돌아다니는 교통수단이기 때문이다. 이것은 잘못될 경우, 사람이 죽거나 죽게 만들수도 있는 제품이기 때문이다
따라서 쇼피본사에게도 말했고, 당신에게도 말했지만...판매행위에 있어서 기본적인 도덕의식은 가져야 한다.
이는 한국도 마찬가지다. 한국은 심지어 20바트짜리 아이 장난감이 잘못되서 아이목에 걸려서 아이가 사망하면, 폐업은 물론 판매자와 제조사가 무한책임을 지게 강요한다.
다시 말하지만...당신 회사가 다양한 스쿠터를 팔고 있어서 당신 회사에 구입한 것이다. 그러니 이번 기회에 AS네트워크를 구축하는 기회로 만들기를 바란다. 한국에서 경영학 교수로 일했었던 사람의 충고이니 도움이 되기를 바란다.
===============
당신이 판매한 제품을 당신이 모른다고 하면...내가 쇼피 싱가폴 본사 사장에게 물어봐야 하는것인가? 아니면 이걸 만든 중국의 시진핑에게 물어봐야 하는것인가? 둘중 어디인가?
나는 비싼 시간을 허비하려고 당신에게 스쿠터를 산것이 아니다. 그러니 잘 작동되면 되는 것이다.
그런데 구입해서 20일만에 배터리가 나가고, 스쿠터가 서고, 내가 죽을 뻔했다.
그런데 너의 태도는 늘 말하지만...누군가가 죽어서 귀신이 되기를 바라는 귀신처럼 말한다.
crm 담당자라면,,,공감능력이 있어야 한다. 내가 대학에서 가르치던 분야다. 너의 CEO나 쇼피 CEO에게 CRM이 뭔지 다시 공부를 하는 것을 추천한다. 너를 비하하는게 아니라, 당신같은 사람이 성장해서 더 좋은 사람이 되어야 더 좋은 소비자가 나타나기 때문이다.
==========================
나는 이제 책을 쓰러 커피숍에 간다. 블랙컨슈머와 블랙컴퍼니에 대한 내용이다. 나는 이번 이반쇼핑, 쇼피와의 거래가 극적으로 좋은 관계로 쓰여지기를 희망한다.
คิดว่านี่เป็นโอกาสที่ดีในการสร้างระบบ AS ของบริษัทคุณ และหวังว่าคุณจะดำเนินการสำเร็จด้วยดี
อย่างที่บอกไปหลายครั้งแล้วว่าสกู๊ตเตอร์ไฟฟ้าที่คุณขายไม่ใช่ของเล่นพลาสติกสำหรับเล่นบนเตียง แต่เป็นพาหนะสำหรับการเดินทางบนท้องถนน เนื่องจากเป็นผลิตภัณฑ์ที่หากทำไม่ถูกต้องสามารถฆ่าหรือทำให้เสียชีวิตได้
ดังนั้นอย่างที่ผมบอกสำนักงานใหญ่ของ Shopee และผมบอกคุณแล้วเช่นกัน... คุณต้องมีศีลธรรมพื้นฐานในกิจกรรมการขายของคุณ
นี่เป็นเรื่องจริงในเกาหลีด้วย ที่เกาหลี หากของเล่นเด็กมูลค่า 20 บาท ผิดพลาดไปติดคอเด็กจนเด็กเสียชีวิต นอกจากปิดกิจการแล้ว ผู้ขายและผู้ผลิตยังต้องรับผิดไม่จำกัดจำนวนอีกด้วย
อีกครั้ง...ฉันซื้อมันจากบริษัทของคุณเพราะบริษัทของคุณขายสกู๊ตเตอร์หลายแบบ ดังนั้นฉันหวังว่าเราจะใช้โอกาสนี้เพื่อสร้างเครือข่าย AS นี่เป็นคำแนะนำจากคนที่ทำงานเป็นศาสตราจารย์ด้านธุรกิจในเกาหลี ฉันหวังว่าจะช่วยได้
-
ถ้าบอกว่าไม่รู้ว่าขายอะไร...ผมควรไปถาม CEO ของ Shopee Singapore ดีไหม? หรือเราควรถาม Xi Jinping ของจีนว่าใครเป็นผู้สร้างสิ่งนี้? ทั้งสองอันเป็นอันไหน?
ฉันไม่ได้ซื้อสกู๊ตเตอร์ให้คุณเพื่อเสียเวลาราคาแพง ดังนั้นมันควรจะทำงานได้ดี
แต่หลังจากที่ฉันซื้อมันไป 20 วัน แบตเตอรี่หมด สกู๊ตเตอร์หยุดทำงาน และฉันก็เกือบตายแล้ว
แต่ทัศนคติของคุณมักจะพูด...เหมือนผีที่ต้องการให้ใครตายแล้วกลายเป็นผี
หากคุณรับผิดชอบ CRM คุณต้องมีความสามารถในการเอาใจใส่ นี่คือสาขาที่ฉันสอนในมหาวิทยาลัย ฉันขอแนะนำให้ CEO หรือ CEO ของ Shopee ของคุณศึกษาใหม่ว่า CRM คืออะไร ฉันไม่ได้ดูถูกคุณ แต่เมื่อคนเช่นคุณเติบโตและเป็นคนที่ดีขึ้นเท่านั้นที่ผู้บริโภคที่ดีขึ้นจะเกิดขึ้น
-
ตอนนี้ฉันไปร้านกาแฟเพื่อเขียนหนังสือ นี่เป็นเรื่องเกี่ยวกับผู้บริโภคผิวดำและบริษัทผิวดำ ฉันหวังว่าธุรกรรมนี้กับ Ivan Shopping และ Shopee จะส่งผลให้เกิดความสัมพันธ์ที่ดีอย่างมาก
Think of this as a good opportunity to build your company's AS system, and hope you finish it well.
As I have said many times, the electric scooter you sold is not a plastic toy to play with on the bed, but a means of transportation for traveling on the road. This is because this is a product that, if done incorrectly, can kill or cause death.
Therefore, as I told Shopee headquarters and I told you as well... you must have a basic sense of morality in your sales activities.
This is also true in Korea. In Korea, if a child's toy worth 20 baht goes wrong and gets stuck around the child's neck and the child dies, not only is the business closed, but the seller and manufacturer are forced to take unlimited liability.
Again...I bought it from your company because your company sells a variety of scooters. So, I hope that we will use this opportunity to build an AS network. This is advice from someone who worked as a business professor in Korea, so I hope it helps.
===============
If you say you don't know what product you sold... should I ask the CEO of Shopee Singapore? Or should we ask China's Xi Jinping, who created this? Which of the two is it?
I didn't buy you a scooter to waste expensive time. So it should work well.
But 20 days after I bought it, the battery died, the scooter stopped, and I almost died.
But your attitude always speaks...like a ghost who wants someone to die and become a ghost.
If you are in charge of CRM, you must have the ability to empathize. This is the field I taught at university. I recommend that your CEO or Shopee CEO re-study what CRM is. I am not belittling you, but only when people like you grow and become better people will better consumers emerge.
==========================
Now I go to a coffee shop to write a book. This is about black consumers and black companies. I hope that this transaction with Ivan Shopping and Shopee will result in a dramatically good relationship.
'공부하기 > ♠BlackCompany' 카테고리의 다른 글
노이즈 마케팅 사례??? 노이즈 마케팅 전략??? (1) | 2024.07.26 |
---|---|
블랙컨슈머 vs 블랙컴퍼니 (0) | 2024.07.23 |
시티코코 전기바이크 고장과 처리과정 기록 (4) | 2024.07.22 |
a requirement for a responsible of selling vehicles : 쇼피 (0) | 2024.07.16 |
시티코코 바이크 20여일만에 고장후..AS대신 보내온 콘트롤박스. 그런데 모양이 다르고 잭도 다르다. 내가 제조업체인가??? (0) | 2024.07.15 |
댓글