♠BYD 의 꼼수? : 중국자동차 브랜드 BYD. 3000km 된 신차를 유료로 정기검사를 했다.
♠BYD가 소비자에게 삥뜯는 방법인가?
1400바트면 약 6만원. 그런데 최저임금을 기준으로 태국과 한국을 비교하면....약 36만원 가까운 정기검사비를 받은 것이다.
그런데..뭘 검사했나?
그리고 8년 16만km를 보장한다는 자동차가...구입한지 3개월된 3천킬로 주행한 차에서 문제가 발생할게 있나?
만약 문제가 발생할게 있다면...이 차는 출고도 금지, 생산도 금지되었어야 하는 차량 아닐까?
그저 BYD가 미국,유럽등지에서 수입저지를 당하면서 발생하는 부족한 매출과 수익을 메꾸기 위한 꼼수가 아닐까?
새차에 대해서 정기검사를 하면서 비용을 청구하는 자동차 브랜드가 있었나?
현대? 기아? 포드? 혼다? 토요타???? 어디도 그런데는 없다.
중국기업만 그런것인가??? 그럼 MG, NETA, GMW 도 그렇게 하나?
해당 기업들에게 직접 공식 sns계정에 공식적인 질문을 하고, 공식적인 공개적인 답변을 받아서 공유해봐야겠다.
♠만약 출고후 "3개월간 3000km"를 달린 차량에서 문제가 발생할 소지가 있어서, "유료 정기검사가 필수"적인 요소였다면...
♠"BYD는 차량 생산을 전면중단"해야 하고, 지금까지 "판매한 모든 차량을 리콜이 아닌, 유상 회수처리"해야한다.~!!!
♠"소비자의 안전"을 위해서~~~
개인이던, 기업이던,,,행위에 있어서 상식이라는 범주를 벗어나서는 안된다. 상식을 넘어서는 것은 무례함을 의미하기 때문이다.
인간이 무례하면 안되듯이... 기업도, 법인도 무례하면 안된다.
불량품을 만드는 것은 기업의 가장 무례한 행동이다.
BYD는 불량품 제조판매라는 무례함을 저지르는 상황이 아님을 입증할 의무가 있다.
BYD 회장의 공식적 답변을 요구한다. 기술적 문제가 전혀 없음도 보증하면서...
BYD's trick?: Chinese car brand BYD. They paid for regular inspections on a new car that had driven 3,000 km.
Is this BYD's way of rip-off consumers?
1,400 baht is about 60,000 won. However, if you compare Thailand and Korea based on the minimum wage....the regular inspection fee is close to 360,000 won.
But...what was inspected?
And a car that is guaranteed for 8 years and 160,000 km... would there be any problems with a car that was purchased 3 months ago and driven 3,000 km?
If there were problems... shouldn't this car have been banned from being shipped and produced?
Isn't this just a trick to make up for the lack of sales and profits that BYD is experiencing due to import restrictions in the US, Europe, etc.?
Has there ever been a car brand that charges for regular inspections on new cars?
Hyundai? Kia? Ford? Honda? Toyota???? None of them.
Are Chinese companies the only ones that do this??? Then, do MG, NETA, and GMW do the same?
I should ask the companies an official question directly on their official SNS accounts, receive an official public answer, and share it.
If there was a possibility of a problem in a vehicle that had been driven "3,000 km in 3 months" after release, and "paid regular inspections were essential"...
"BYD should stop producing vehicles" and "all vehicles sold so far should be recalled, not paid."~!!!
For the "safety of consumers"~~~
Whether they are individuals or companies, they should not go beyond the scope of common sense in their actions.
This is because going beyond common sense means being rude.
Just as people should not be rude... companies and corporations should not be rude.
Making defective products is the most rude behavior for a company.
BYD has a duty to prove that it is not a situation where it is rude to manufacture and sell defective products.
I demand an official response from the BYD chairman. While also guaranteeing that there are no technical problems at all...
比亚迪的绝招? :中国汽车品牌比亚迪。对车龄3000公里的新车进行有偿定期检查。
比亚迪是不是在欺骗消费者?
1,400泰铢约合60,000韩元。然而,如果按照最低工资来比较泰国和韩国……你将收到接近36万韩元的定期检查费。
但是……你测试了什么?
还有一辆保修8年16万公里的车……3个月前买的车,开了3000公里会不会有问题?
如果出现问题……这辆车不是应该被禁止发货或者生产吗?
这不正是比亚迪为了弥补美国和欧洲进口禁令造成的销量和利润不足而采取的伎俩吗?
曾经有过汽车品牌对新车定期检查收取费用吗?
现代?饥饿?福特?本田?丰田???? 任何地方都没有这样的事情。
只有中国公司吗??? 那么MG、NETA和GMW也这样做吗?
我将直接在相关公司的官方SNS帐户上向其提出正式问题,获得官方公开答复并分享。
如果一辆交付后“3个月行驶了3000公里”的车辆可能出现问题,并且“定期检查是必要的”……
“比亚迪必须全面停止车辆生产”、“所有已售出的车辆必须有偿回收,不得召回”~!!!
为了“消费者安全”~~~
无论你是个人还是公司,你的行为都不能偏离常识范围。因为超越常识就意味着无礼。
正如人类不应该粗鲁一样……公司和企业也不应该粗鲁。
有缺陷的产品是对企业最不尊重的行为。
比亚迪有义务证明其不存在制造、销售缺陷产品的不尊重行为。 我们要求比亚迪董事长给予正式回应。
我们还保证不会出现技术问题...
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