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공부하기/경영학과 군사학

The marketing mix in marketing strategy: Product, price, place and promotion

by 리치캣 2018. 10. 11.
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The marketing mix in marketing strategy: Product, price, place and promotion

The marketing mix is the set of controllable, tactical marketing tools that a company uses to produce a desired response from its target market. It consists of everything that a company can do to influence demand for its product. It is also a tool to help marketing planning and execution.

The four Ps of marketing: product, price, place and promotion

The marketing mix can be divided into four groups of variables commonly known as the four Ps:

  1. Product: The goods and/or services offered by a company to its customers.
  2. Price: The amount of money paid by customers to purchase the product.
  3. Place (or distribution): The activities that make the product available to consumers.
  4. Promotion: The activities that communicate the product’s features and benefits and persuade customers to purchase the product.

Marketing tools

Each of the four Ps has its own tools to contribute to the marketing mix:

  • Product: variety, quality, design, features, brand name, packaging, services
  • Price: list price, discounts, allowance, payment period, credit terms
  • Place: channels, coverage, assortments, locations, inventory, transportation, logistics
  • Promotion: advertising, personal selling, sales promotion, public relations

Marketing strategy

An effective marketing strategy combines the 4 Ps of the marketing mix. It is designed to meet the company’s marketing objectives by providing its customers with value. The 4 Ps of the marketing mix are related, and combine to establish the product’s position within its target markets.

Weaknesses of the marketing mix

The four Ps of the marketing mix have a number of weaknesses in that they omit or underemphasize some important marketing activities. For example, services are not explicitly mentioned, although they can be categorized as products (that is, service products). As well, other important marketing activities (such as packaging) are not specifically addressed but are placed within one of the four P groups.

Another key problem is that the four Ps focus on the seller’s view of the market. The buyer’s view should be marketing’s main concern.

The four Ps as the four Cs

The four Ps of the marketing mix can be reinterpreted as the four Cs. They put the customer’s interests (the buyer) ahead of the marketer’s interests (the seller).

  • Customer solutions, not products: Customers want to buy value or a solution to their problems.
  • Customer cost, not price: Customers want to know the total cost of acquiring, using and disposing of a product.
  • Convenience, not place: Customers want products and services to be as convenient to purchase as possible.
  • Communication, not promotion: Customers want two-way communication with the companies that make the product.




마케팅 전략의 마케팅 믹스 : 제품, 가격, 장소 및 프로모션

마케팅 믹스는 회사가 목표 시장에서 원하는 응답을 생성하는 데 사용하는 제어 가능한 전술적 마케팅 도구 세트입니다. 회사가 제품에 대한 수요에 영향을 미치기 위해 할 수있는 모든 것입니다. 마케팅 계획 및 실행을 돕는 도구이기도합니다.

마케팅의 4 가지 추세 : 제품, 가격, 장소 및 프로모션

마케팅 믹스는 일반적으로 4 개의 Ps로 알려진 4 개의 변수 그룹으로 나눌 수 있습니다.
1. 제품 : 회사가 고객에게 제공하는 제품 및 / 또는 서비스.
2.Price : 제품을 구매하기 위해 고객이 지불 한 금액.
3. 장소 (또는 배포) : 소비자가 제품을 사용할 수 있도록하는 활동.
4. 프로모션 : 제품의 기능 및 이점을 전달하고 고객이 제품을 구매하도록 유도하는 활동.

마케팅 도구

4 가지 Ps 각각에는 마케팅 믹스에 기여할 수있는 고유 한 도구가 있습니다.
• 제품 : 품종, 품질, 디자인, 기능, 브랜드 이름, 포장, 서비스
• 가격 : 정가, 할인, 수당, 지불 기간, 크레딧 조건
• 장소 : 채널, 적용 범위, 어소트먼트, 위치, 재고, 운송, 물류
• 홍보 : 광고, 개인 판매, 판매 촉진, 홍보

마케팅 전략

효과적인 마케팅 전략은 마케팅 믹스의 4P를 결합합니다. 고객에게 가치를 제공함으로써 회사의 마케팅 목표를 충족 시키도록 설계되었습니다. 마케팅 믹스의 4P는 관련이 있으며 결합하여 목표 시장 내에서 제품의 위치를 ​​확립합니다.

마케팅 믹스의 약점

마케팅 믹스의 4 가지 PS에는 몇 가지 중요한 마케팅 활동을 생략하거나 불투명하게 표현한다는 점에서 여러 가지 약점이 있습니다. 예를 들어 서비스는 제품 (즉, 서비스 제품)으로 분류 할 수 있지만 명시 적으로 언급되지는 않습니다. 뿐만 아니라 포장과 같은 기타 중요한 마케팅 활동은 구체적으로 다루어지지 않지만 네 개의 P 그룹 중 하나에 배치됩니다.

또 다른 주요 문제는 4 가지 추세가 판매자의 시장 전망에 초점을 맞추고 있다는 것이다. 구매자의 관점은 마케팅의 주요 관심사 여야합니다.

4 개의 C로 4 개의 Ps

마케팅 믹스의 4 가지 P는 4 가지 C로 재 해석 될 수 있습니다. 그들은 고객의 관심사 (구매자)를 마케팅 담당자의 이익 (판매자)보다 우선시합니다.
제품이 아닌 고객 솔루션 : 고객은 자신의 문제에 대한 가치 또는 해결책을 사고 싶어합니다.
• 가격이 아닌 고객 비용 : 고객은 제품을 구입, 사용 및 폐기하는 데 드는 총 비용을 알고 자합니다.
편의성 : 장소가 아닙니다. 고객은 제품과 서비스가 가능한 한 편리하게 구입되기를 원합니다.
• 승진이 아닌 의사 전달 : 고객은 제품을 제조하는 회사와 양방향 통신을 원합니다.


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