본문 바로가기
공부하기/★리포트의 거탑

멀티라이프를 위한 스트리밍,

by 리치캣 2020. 7. 14.
반응형

멀티라이프를 위한 스트리밍,

안그래도 모바일로 인해... 소비의 형태가 바뀌고 있던 중에, 

코로나19라는 것에 의해 인류사회의 구조와 삶의 형태는 급속하게 변형되고 있다.

경험마케팅이 부웅 뜨는 듯 했으나, 언택, Untact 문화의 태동으로(?), (코로나19 덕분에? 때문에? ㅎㅎ)

경험매장도 추락하고, 일반 오프라인 매장은 오래전에 손님발길이 줄어든지 오래다. 

반대로 구독경제나 온라인 시장들을 호황을 누리고 있다.

게다가 실내생활에 소요되는 상품의 수요도 늘었다고 한다. 

심지어는 란제리 라는 여자속옷의 수요도 300% 증가했다고 한다.

인간이 삶에 대한 다양성을 추구하고 인정하는 시대에 돌입하고 있다고 본다.

이 간단한 글에서 영감을 얻어 많은 생각을 할 수 있을 것이다.

Streaming for multi-life,
Still, due to mobile... While the form of consumption was changing,
The structure and form of life in human society is rapidly being transformed by Corona 19.
Experience marketing seemed to be buoyant, but due to the birth of Untact culture (?), (because of Corona 19? Because?
Experience stores have also crashed, and regular offline stores are long before customers' footsteps are reduced.
Conversely, the subscription economy and online markets are booming.
In addition, it is said that the demand for products for indoor living has increased.
Even the demand for women's underwear called lingerie has increased by 300%.
We believe that humans are entering an era of pursuing and acknowledging diversity of life.
You will be able to think a lot by taking inspiration from this simple article.

반응형

댓글