★★★★★한국경제, 얼마나 일본을 따라잡았나? - 한일비교를 통해 본 한국경제의 나아갈 방향,
1990년 이후 지속적으로 격차를 줄여왔다. 한국의 성장과 일본의 정체가 맞물리는 시점이었다.
그러나 한국경제가 탄력과 역동성을 잃으면서 일본과의 격차가 다시 벌어지고 있다는 통계자료다.
한국경제의 역동성 부진은 인구구조의 변화에 따른 자연스러운 측면도 있지만,
무능한 정치인과 행정관료들 그리고 진정한 적폐집단인 공무원이 그 핵심이라고 생각한다.
1945년부터 1990년까지는 공무원집단이 어찌되었던 대한민국 사회공동체를 급속히 발전시킨데 기여한 것이 사실이다.
그러나 그 이후로는 공무원집단이 변화화 혁신에 실패함으로써, 이제는 도리어 한국사회를 침체시키는 존재로 돌변했다. (가치없는 법과 제도, 그리고 시스템을 위한 시스템으로 사회전체를 비효율속으로 쑤셔넣고 있다) (그들로서의 이유는 간단하다. 공무원 월급과 연금을 안정적으로 확보하기 위해서...물론 인지상정이지만, 사회공동체는 그들에 의해 고사되고 있다.)
거시경제중에 일본보다 나은 것은 국가부채뿐이다. 그나마 이 또한 뻥박이와 미친년 박근혜가 집권하던 시기에 쓸데없는 곳에 돈을 투입하면서 상승시켜 놓았다. 너무나 아까운 국민의 세금이다.
만약 이명박,박근혜 정권이 아닌 선량하고 미래지향적인 정권이 집권했다면, 아마도 대한민국은 보다 발전된 사회공동체를 만들어가고 있지 않았을까 예상한다.
역동성을 잃은 상황에서 최근에 발생된 카풀서비스의 출시를 기존 택시사업자가 결사반대하는 상황으로 표출되고 있다. 역동성이 있었다면 서로 확대재생산의 길을 걸어갈 수 있었다고 본다.
한국은 마지노선, 지크프리트선이 필요한 상황이 아니다.
한국은 1호전차, 2호전차 처럼 상대적으로 약세의 전차라고 하더라도, 집중해서 돌파하는 사회적 혁신을 할때라고 생각한다.
★★★★★ Korea economy, how did you catch up with Japan? - The direction of the Korean economy through comparison of Korea and Japan,
Since 1990, the gap has been steadily declining. It was the time when the growth of Korea and the stagnation of Japan were intertwined.
However, it is a statistical data that the gap between Korea and Japan is changing again as the Korean economy has lost its resilience and dynamism.
The dynamics of the dynamics of the Korean economy are natural due to changes in the demographic structure,
Ineffective politicians, government officials, and civil servants, who are truly a group of abstainers,
From 1945 to 1990, it was a fact that the public service group contributed to the rapid development of the social community of Korea.
Since then, however, the civil service group has turned into a stagnant Korean society by failing to innovate. (The inefficiency of society as a whole with invaluable laws, systems and systems) (the reason for them is simple: to secure the salaries of the public servants and the pensions). It is being tried by them.)
Only the national debt is better than Japan in macro economy. It also raises money by putting money in a useless place at the time when Peng Pak and Mad Geun - It is the tax of the people who is too bad.
If the good and future-oriented regime, not Lee Myung-bak and Park Geun-hye, took power, I suppose the Republic of Korea might have been making a more developed social community.
In the case of losing dynamics, it appears that the existing taxi service operators are opposing the launch of the carpool service recently. If there was dynamism, we could walk on the path of enlargement and reproduction.
Korea is not in need of a Maginot Line or a Sichtreet line.
I think Korea is a time for social innovation that breaks through and concentrates even if it is a relatively weak tram like the No. 1 tanks and No. 2 tanks.
★★★★★韓国経済は、どのよう日本にジャプアトナ? - 日韓比較を通じて見た韓国経済の進む方向、
1990年以降、継続的に格差を減らしてきた。韓国の成長と日本の正体が連結時点であった。
しかし、韓国経済が弾力性と原動力を失って、日本との格差が再び起こっているという統計資料だ。
韓国経済の原動力不振は人口構造の変化に伴う自然な側面もあるが、
無能政治家と行政官僚真積弊集団である公務員がその核心だと思う。
1945年から1990年までは公務員集団がどうなった大韓民国社会共同体を急速に発展させたのに寄与したことは事実である。
しかし、その後には、公務員集団が変化化革新に失敗することで、今はかえって韓国社会を停滞させる存在に急変した。 (価値のない法制度は、システムのためのシステムで、社会全体を非効率の中に押し込んだている)(それらのとしての理由は簡単である。公務員の給料と年金を安定的に確保するために...もちろん人の常だが、社会的なコミュニティはそれらによって枯死されている。)
マクロ経済の中の日本のより良いのは、国の負債だけである。それさえもがまたぽっかり泊と気違い朴槿恵が執権した時期に無駄なところにお金を投入しながら上昇させた。あまりにももったいない国民の税金である。
もし李明博、朴槿恵政権ではなく、善良で、未来志向的な政権が執権した場合は、おそらく大韓民国はより発展した社会的なコミュニティを作って行っていただろうか期待する。
原動力を失った状況で、最近発生した相乗りサービスの立ち上げを既存のタクシー事業者が絶対反対する状況に表出されている。原動力があった場合、お互い拡大再生産の道を歩いて行くことができたとみなす。
韓国はマジノ線、ジークフリート線が必要な状況ではない。
韓国は1号戦車、2号戦車のように比較的安の電車といっても、集中して突破する社会的革新を行う時だと思う。
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