본문 바로가기
공부하기/잡학다식

카드가맹점 자동연장 문구

by 리치캣 2018. 11. 18.
반응형
국민의 행복생활 파트너 KB국민카드 / KB금융그룹 | 국민의 평생 금융파트너
KB국민카드 가맹점 계약 만기도래에 따른 안내 말씀. 항상 저희 KB국민카드를 아껴주시는 고객님께 진심으로 감사드립니다.

아디어지(가맹점번호 : 87092) 대표님 귀하

KB국민 가맹점 표준약관 제 23조 2항에 의거하여 귀 가맹점의 계약 만료일을 아래와 같이 안내하여 드립니다.
별도로 계약 연장 신청을 하지 않으셔도 가맹점 계약은 계약만료일로부터 1년씩 자동 연장됩니다.
만약 가맹점 계약 연장을 원하지 않으시는 경우 KB국민카드로 별도 해지신청을 부탁드립니다.

상세내용
대상 가맹점 번호계약 만료일변경일

84792

2019-01-08자동 연장 (1년 단위)

본 안내장은 가맹점 매출이 없거나 거래정지 중인 경우에도 발송될 수 있습니다.
본 안내장은 2018-11-15 기준으로 작성되었으며, 현재 가맹점의 조건과는 상이할 수 있습니다. 
보다 상세한 상담을 원하시면 KB국민카드 고객센터 (1588-1788) 또는 가맹점 관리점
(천안 _ 카드 지점 041-415-8200)으로 문의하여 주시기 바랍니다.
가맹점 영업계좌를 이용한 금융사기 피해 관련 주의 안내
  • - 최근 보이스피싱 사기범이 가맹점 대표님에게 전화를 걸어 물품구매를 가장하여 가맹점 계좌번호를 확인한 후 이를 
      보이스피싱피해자의 송금계좌로 이용하는 금융사기가 발생하고 있습니다.
  • - 주문가격 이상의 물품대금을 송금 후 착오입금 등의 사유로 입금액의 차액을 가맹점 대표자로부터 받아가는 등 
      신종 금융사기에 각별한 유의를 당부드립니다.
대처요령
  • - 의심거래자가 주문한 물품가격 이상의 대금을 송금해온 경우에는 본인의 거래 금융회사를 통해 송금인의 인적사항 등을
      확인한 후 의심스러운 경우 절대 지급에 응하지 말고 수사기관에 즉시 신고하셔야 합니다.
  • - 범죄에 이용되었음을 확인하는 즉시 거래금융회사에 신고하여 피해자금이 빠져나가지 않도록 계좌 지급정지를 
      요청하셔야 합니다.
  • - 계좌지급정지 해제 시에는 거래 금융회사에 도움을 요청하셔야 합니다.
가맹점 단말기 보안 관련 안내
  • - 마그네틱(MS)를 통한 신용카드 거래를 통해 신용카드 정보가 유출되어 신용카드가 부정 발급 · 사용되는 사고가 빈번하게 
      발생되고 있습니다.
  • - 신용카드 가맹점에서는 단말기 보안성 강화를 위하여
      ① 단말기 정보보호 기술 기준을 준수한 IC단말기를 사용하고 
      ② IC칩을 이용한 신용카드 거래를 하여 주시기 바랍니다.
  • - 추후 IC카드 우선 승인제도 시행 예정에 따라 마그네틱을 통한 거래가 제한될 수 있사오니 안전한 신용카드 거래를 위하여 
      IC단말기를 통한 IC칩 거래를 이용하여 주시기 바랍니다.
  • * 동 사항과 관련한 자세한 내용은 거래하시는 VAN사(단말기 설치업체) 앞으로 문의하여 주시기 바랍니다.
가맹점 필수 준수사항

가맹점이 준수하여야 할 사항 중 특히 주의하여야 할 중요사항을 선별하여 알려 드리는 것이므로, 이 외에도 ‘여신전문금융업법령’, ‘신용카드 가맹점 표준약관’, ‘여신금융협회 홈페이지’의 가맹점 관련 안내사항 등을 참고하시길 바랍니다.

  • 1. 신용카드 이용고객을 불리하게 대우하거나 가맹점수수료를 전가하는 행위 금지
    * 위반시 1년이하의 징역 또는 1천만원 이하의 벌금
    ① 신용카드 결제 거부 또는 카드 결제 대신 현금을 요구하는 행위
    ② 카드결제시 추가요금을 요구하는 등 현금결제와 카드결제를 차별하는 행위
  • 2. 서명확인 등의 방법으로 본인이 정당하게 카드를 사용하고 있는지 확인할 것
    * 처벌 대상은 아니나, 부정사용 사고에 대한 책임을 부담할 수 있음
    ① 카드결제시마다 카드 뒤 서명란의 서명과 전표상의 서명이 일치하는지 여부를 확인
    ② 서명이 불일치하거나 카드 뒤 서명란의 서명이 없는 경우 신분증을 추가로 확인
  • 3. 가장거래, 위장가맹점 등을 통한 불법자금융통과 그 중개ㆍ알선, 가맹점 명의 대여 및 신용카드 거래 대행 금지
    * 3년 이하의 징역 또는 2천만원 이하의 벌금
    ① 물품 판매 또는 용역 제공 등을 가장하거나 실제 매출금액을 넘겨 거래하거나 이를 대행하는 행위
    ② 다른 가맹점의 단말기를 빌려 신용카드 결제를 받는 행위
    ③ 자신의 단말기를 타인에게 대여하여 신용카드 결제를 받거나 거래를 대행하는 행위
    ④ 신용카드 회원이 신용카드로 구매한 물품ㆍ용역 등을 할인하여 매입하는 행위
    ⑤ 신용카드에 질권을 설정하는 행위
  • 4. 신용카드 매출전표 양도ㆍ양수 금지
    * 3년 이하의 징역 또는 2천만원 이하의 벌금
    - 신용카드 거래로 발생한 매출전표를 타인에게 양도하거나 다른 가맹점에서 발급한 매출전표를 양수하는 행위
  • 5. 카드 단말기는 기술(보안)기준을 통과한 IC 단말기를 설치·이용할 것
    * 위반시 과태료 부과 대상이 될 수 있음(단말기 교체는 VAN사와 협의)
    - 기존 단말기는 카드정보 유출위험이 있어 2018.07.20까지 IC단말기로 교체하여야 함
    (2018.07.21부터 미등록단말기(MS)를 이용할 경우 과태료 부과 및 신용카드 거래가 제한 될 수 있어 영업상 불편이 발생할수 있음)
  • 6. 가맹점 정보 변경시 카드사 즉시 통보
    * 처벌 대상은 아니나, 즉각적인 정보 갱신을 통해 각종 분쟁을 예방할 필요
    - 상호, 대표자, 예금계좌, 업종, 영업권의 양도, 소재지, 연락처 등이 변경된 경우 즉시 카드사에 통보
POS단말기 관련 가맹점 유의사항
  • 1. 신용카드 가맹점은 여신전문금융업감독규정 제24조의6(가맹점 관리사항) 제3조 및 신용카드 가맹점 표준약관 제19조(정보유출금지)에 의거, 고객의 개인정보를 보유하지 않아야 합니다.
  • 2. 미등록 POS단말기의 경우, 다량의 고객의 정보가 저장될 수 있으므로 POS단말기 사용 가맹점에서는 신용정보가 저장되지 않도록 유의하시기 바랍니다.
    「신용정보의 이용 및 보호에 관한 법률」 제20조의 2 제 2항 등에 따라 금융거래 등 상거래 관계가 종료된 경우 POS 단말기에 저장된 신용정보는 일정기간 안에 삭제 되어야 합니다.
  • 3. POS 단말기 內 카드결제 관련 회원의 신용정보를 삭제하지 않고 제3자에게 양도할 경우에는 타인의 신용정보에 대한 누설을 금지하는 「신용정보의 이용 및 보호에 관한 법률」 위반으로 인한 형사처벌 대상이 될 뿐만 아니라 손해배상책임이 발생할 수 있습니다.
  • 4. 단말기 교체 등의 사유로 종전 미등록 POS 단말기를 타인에게 양도(폐기를 위한 절차 포함)할 경우 단말기 內 저장된 신용정보를 반드시 삭제하여 주시기 바랍니다.
  • - 전화를 통한 거래 승인 및 가맹점 관련 상담은 당사 고객센터(☎1588-1788)를 이용하시면 편리합니다.
  • - KB국민카드 인터넷 홈페이지(www.kbcard.com)에 접속하여 사이버 회원으로 가입하시거나 신용판매대금 이메일 발송을 신청하시면 인터넷을 통해 신용판매대금 입금실적을 편리하게 확인하실 수 있습니다.
  • - 가맹점 매출거래정보 통합조회시스템(www.cardsales.or.kr)을 이용하시면 카드사별 가맹점수수료율, 승인ㆍ전표매입ㆍ대금입금내역 등의 정보를 일별ㆍ기간별로 확인하실 수 있습니다.

People's Happiness Partner KB Kookmin Card / KB Financial Group | Lifetime Financial Partners

KB Kookmin Card Cardholder Information I sincerely thank you for your patronage of KB Kookmin Card.

Ielgy (Merchant No: 82792) Representative

In accordance with Article 23 (2) of KB Standard Merchant Standard Terms, we will inform you of the contract expiration date of your franchisee as follows.

Contract renewal is automatically extended for one year from the contract expiration date, even if you do not apply for extension.

If you do not want to extend the contract of merchants, please apply for cancellation with KB Kookmin card.


Detail

Target merchant number Contract expiration date change date

82792 2019-01-08 Automatic extension (per year)

This invitation may be sent even if the merchant does not have sales or is suspended.

This invitation was created on the basis of 2018-11-15, and may differ from the terms of the current merchant.

For more detailed consultation, please contact KB Kookmin Card Customer Center (1588-1788)

(Cheonan_Card branch office 041-415-8200).

Notice of financial fraud damage using merchant account

- Recently, a phishing phisher called a merchant representative to impersonate a merchandise purchase, check the merchant account number

  There is a financial scam that is being used as a money transfer account for a victim of voice phishing.

- After transferring the commodity price over the order price, the difference of the deposit amount is received from the representative of the merchant

  I will pay special attention to the new financial fraud.

How to cope

- If the doubtful trader has sent more than the price of the goods ordered,

  If you are in doubt after checking, you should immediately notify the investigating agency without accepting the payment.

- Notify the transaction finance company immediately after confirming that it has been used for the crime and stop the account payment

  You must ask.

- When canceling your account suspension, you will need to ask your financial institution for help.

Information on security of merchant terminals

- Frequent accidents where credit card information is leaked through credit card transactions through magnetic (MS) and credit cards are illegally issued and used

  It is happening.

- At credit card merchants, to strengthen the security of the terminal

  ① Use an IC terminal that complies with the terminal information protection technology standard

  ② Please make credit card transaction using IC chip.

- Due to the implementation of the IC card first approval system, transactions through magnetic will be limited.

  Please use IC chip transaction through IC terminal.

* Please contact VAN Company (terminal installer) for your transaction details.

Merchant Prerequisite Compliance

In addition to this, we will inform you about the important items to be observed by the franchisee. Therefore, it is necessary to inform the franchisees of the 'Credit Finance Merchant Standard Terms' and 'Credit Finance Association Homepage' Please refer to it.


1. Do not treat credit card customers unfavorably or transfer merchant fees.

* In case of violation, imprisonment for less than 1 year or fine of less than 10 million won

① Requesting cash payment instead of credit card payment or card payment

② To discriminate between cash payment and card payment

2. Make sure that you are using your card properly by means of signature verification.

* Not subject to punishment, but liable for fraudulent use

① At the time of payment of the card, check whether the signature on the back of the card matches the signature on the document

② If the signature is inconsistent or the signature on the back of the card is not signed, additional identification

3. Prohibition of illegal fund raising through brokerage, brokerage, intermediation, lending of merchants and credit card transactions

* Penalties of up to 3 years or fines of up to 20 million won

① act to sell or provide goods or to sell or act on behalf of the actual amount of sales

② borrowing credit cards from other franchisees

③ Renting your terminal to another person to receive credit card payment or to act on behalf of a transaction

④ Purchase discounted goods, services, etc. purchased by credit card by credit card

⑤ Set pledge on credit card

4. Transfer of credit card sales slip ㆍ Prohibition of pumping

* Penalties of up to 3 years or fines of up to 20 million won

- Transferring the sales slip resulting from a credit card transaction to another person or transferring the sales slip issued by another merchant.

5. Card terminals shall install and use IC terminals that have passed the technical (security) standards.

* Possible to be subject to penalties in case of violation (consult with VAN Company for replacement of the handset)

- Existing terminal has to be replaced with IC terminal until 2018.07.20 because of risk of card information leakage

(If you use an unregistered mobile device (MS) from Jul.21, 2018, penalties and credit card transactions may be restricted, resulting in inconveniences in business operations)

6. Notify card company immediately when changing merchant information

* Not subject to punishment, but it is necessary to prevent various disputes through immediate information update

- Immediately notify the credit card company if the name, address, representative, deposit account, business type, goodwill transfer, location,

Points of concern for POS terminal related merchants

1. The credit card merchant should not hold personal information of the customer in accordance with Article 24 (6) (Merchant Management Item) Article 3 and Credit Card Merchant Standard Terms Article 19 (Information Discharge).

2. In case of an unregistered POS terminal, since a large amount of customer information may be stored, please be careful not to store credit information at the POS terminal.

In case of termination of commercial transactions such as financial transactions pursuant to Article 20-2, Paragraph 2 of the 「Use and Protection of Credit Information」, the credit information stored in the POS terminal must be deleted within a certain period.

3. In the case of transferring the credit information of a card-related member within a POS terminal to a third party without deleting it, the criminal penalty for violating the "Act on the Use and Protection of Credit Information" Not only will it become a target, but also liability for damages may arise.

4. If you transfer the unregistered POS terminal to another person (including procedures for disposal) for reasons such as terminal replacement, be sure to delete the credit information stored in the terminal.

- It is convenient to use our customer center (☎1588-1788) to approve transactions through phone and consult with merchants.

- By accessing KB Kookmin Card website (www.kbcard.com) and subscribing as a cyber member, or applying for credit card payment e-mail, you can conveniently check the performance of credit card payment through internet.

- Merchant Sales Information Use the integrated information retrieval system (www.cardsales.or.kr) to check information such as merchant commission rate, approval / purchase of slip, and payment history for each card by day / period.



반응형

댓글