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공부하기/★리포트의 거탑

신종 코로나 바이러스,( 우한폐렴,)가 불러운 중국 소비시장의 변화 및 시사점,

by 리치캣 2020. 2. 20.
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신종 코로나 바이러스가 빠르게 확산됨에 따라 사람간 접촉으로 인한 전염을 최소화하기 위해 중국은 전국적으로 춘절연휴 연장, 자가격리 등의 조치를 취하고 있다. 사태가 심각한 우한시 뿐만 아니라 중국 전역에서 자택근무, 외출자제가 생활화되면서 중국 소비시장에도 변화를 불러오고 있다. 오프라인 구매행위가 온라인으로 전환되면서 전자상거래 시장이 재편되는 양상을 보이고 있다. 식품, 의약품 등 생필품의 소비가 급증하고, 오프라인 상점의 O2O 배송 서비스 도입이 확대되고 있다. 또한, ()대면 배송 수요가 증가하면서 문앞 배송 서비스가 보편화되고 있다. 이러한 소비행태의 변화는 중국의 높은 인터넷 및 모바일 보급률로 향후에도 지속될 것이며, 중국 정부 및 플랫폼 기업들이 적극 추진해왔던 무인배송, 원격의료 등 차세대 기술이 상용화되면서 더욱 가속화될 전망이다.

As the new corona virus spreads rapidly, China is taking measures such as prolonging the spring isolation holiday and self-isolation nationwide to minimize the spread of human contact. Not only Wuhan city, which has a serious situation, but also home-based work and going out and going out in China are changing the Chinese consumer market. As the offline purchasing behavior is shifted to online, the e-commerce market is reshaping. Consumption of daily necessities such as food and medicines is increasing rapidly, and the introduction of O2O delivery service in offline stores is expanding. In addition, demand for non-face-to-face shipments is increasing, making 'door-to-door' delivery services popular. Such changes in consumption behavior will continue in the future due to China's high Internet and mobile penetration rate, and will be accelerated by the commercialization of next-generation technologies such as unmanned delivery and telemedicine, which the Chinese government and platform companies have actively promoted.

随着新型日冕病毒的迅速传播,中国正在采取诸如延长春季隔离假期和在全国范围内自我隔离等措施,以最大程度地减少人与人之间的接触。不仅情况严峻的武汉市,而且在家工作以及在中国出走都在改变着中国的消费市场。随着线下购买行为转变为在线,电子商务市场正在重塑。食品和药品等日用品的消费快速增长,线下商店中O2O交付服务的引入也在不断扩大。此外,对非面对面发货的需求也在增加,这使得“上门”送货服务更加受欢迎。由于中国较高的互联网和移动普及率,这种消费行为的改变将在未来继续存在,并且将由中国政府和平台公司积极推动的下一代技术(如无人驾驶和远程医疗)的商业化而加速。

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